סערת החייל • גם דוד המלך ערף את ראשו של גוליית

"כל נער ונערה שיוצאים עם מספרים וסכין או מברג שבאים להרוג - צריכם לדעת שהם יקבלו כדור בראש בלי היסוס, לא צריך לרוקן מחסנית זה בל תשחית, כדור אחד בראש מספיק, וזה הקוד של התורה"
ישראל גליס 5 Comment on סערת החייל • גם דוד המלך ערף את ראשו של גוליית

איש ירושלים ישראל גליס מתייחס בטורו השבועי לסערת החייל שהרג מחבל מנוטרל בחברון • "רמטכ"ל כזה או אחר, היום הוא עם מדים מחר הוא מנהל מפעל הייטק או חברה ממשלתית, ואנחנו נשארים עם הטעם הרע שהוא משאיר"

"כל נער ונערה שיוצאים עם מספרים וסכין או מברג שבאים להרוג - צריכם לדעת שהם יקבלו כדור בראש בלי היסוס, לא צריך לרוקן מחסנית זה בל תשחית, כדור אחד בראש מספיק, וזה הקוד של התורה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כולנו מבינים, כולנו מנתחים, בכל רשתות החברתיות ומאמרי עיתונים מה בגורלו של החייל היורה. מתי הוא הגיע לאזור ולמה מסביב כולם היו אדישים, ופתאום יש 'מבינים' ומעמידים אותו למשפט וצולבים אותו לעיני כול. ויש המוחאים לו כפיים ומבאים לשידור את אחותו ואת אביו ואת חבריו להסביר לנו כמה הוא ערכי.

רגע, זה המקרה הראשון שבו יהודי וחייל עומד מול רוצח שרק רוצה לחסל אותנו כי אנחנו כאן? ההיסטוריה היהודית מאז ומתמיד עוסקת בענין: מדוד המלך שערף את ראשו של גוליית אחרי שהוא כבר שכב על הארץ כשהוא ירוי על ידי אבן שדוד פגע בו או יעל שנתנה לסיסרא לשתות חלב והיא ערפה את ראשו ועוד ועוד, ועד ההיסטוריה הארץ ישראלית: דיר יאסין, כראמה, קו 300, 'סברה ושתילה' ועוד, אז איפה הבעיה שלנו? בחינוך העצמי שלנו, האם אנחנו כאן כי הגענו מהגולה אחרי פוגרומים ונתקענו פה בין שבעים זאבים בין כל מדינות ערב שמקיפות אותנו לבנון, סוריה, אירן, עירק, סעודיה ירדן ומצרים. ואנחנו מנסים להסביר לעולם האכזרי שאין לנו מקום אחר על הגלובוס וכי למה ? אנחנו כאן.

הרי את סדרות החינוך 'למה אנחנו כאן' מחקו במשרד החינוך ובצה"ל, אנחנו מדברים בכוח הזרוע ויש פיגועים ברחבי הארץ, אז מה עושים אלו שמגנים את החייל המסכן? קונים במיליוני דולרים צוללות ומכשירי לוחמה אלקטרונים כדי להילחם במי? בדיוק בנערה שנכשלה במבחן והיהודים אשמים ויוצאת עם סכין מטבח לדקור יהודי.

איך אומר ההוא שיושב על תקן ירושלמי ומבין גדול "עמי בחר בטרור", "אני ישן טוב בלילה כשאני יודע מי עומד בראש הצבא", זאת סיבה מספיקה לפטר אותו על היציאות השבועיות שלו, נשיא לא צריך לישון כשקילומטר מהבית שלו מתכננים מחבלים לדקור אותנו.

אבל מה לעשות שהוא וחבריו לא חונכו או יותר נכון זרקו את החינוך של 'למה אנחנו כאן'.

יש מישהו שהמציא "קוד צה"לי" [שבא מבית שידעו לפרשן פסוק אחד ושניים] שבו יש הוראות לחייל מתי פותחים באש ומה היא סכנת מוות, אותו אחד לא למד לעומק את המשמעות של "הקם להורגך השקם להורגו", כי צה"ל יש לו חמלה על חיות טרף שברור מעל לכל ספק שהם לא רוצים אותנו פה, ומחפשים כל דרך לראות אותנו מתחת לאדמה ועמוק.

אז לממציא של הקוד ולחבריו – כדאי לעיין ולעיין טוב.

א. במשמעות האמיתית מה אנחנו עושים כאן ואנחנו האזרחים שגרים כאן לפני שהמצאתם את המדינה וצה"ל, לנו יש תורה שניתנה לפני הקונגרס הציוני, ושם יש הוראות מי זכאי לגור כאן ומה קורה למי שלא מתנהג שלא כמו שכתוב בתורה, ואין לו מה לעשות כאן, הוא יכול לגור באוגנדה כפי תוכניתו של מי שהוא כביכול טמון בהר ליד בית וגן, לנו יש תורה מסודרת ומשנה סדורה ומי מאיתנו שמשרת בצה"ל עושה את זה כמחויבות חברתית ולא כי יש משהו קדוש  בטוהר הנשק

ב, אלו המשרתים ונאמנים לתורה הקדושה המלמדת אותנו קוד מלחמה ולא קוד אחר – יודעים בברור כי "הקם להורגך ……..השקם "להורגו", וזה ברור ולא כתוב בשום מקום הקם להורגך השקם "לנטרלו" וזה צריכים לדעת כל נער ונערה שיוצאים עם מספרים וסכין או מברג שבאים להרוג – שהם יקבלו כדור בראש בלי היסוס, לא צריך לרוקן מחסנית זה בל תשחית, כדור אחד בראש מספיק, וזה הקוד של התורה.

רמטכ"ל כזה או אחר, היום הוא עם מדים מחר הוא מנהל מפעל הייטק או חברה ממשלתית, ואנחנו נשארים עם הטעם הרע שהוא משאיר, הוא יכול להיות הלוחם הכי אמיץ שגורם לנשיא שלנו להירדם בלילה, אבל אם הוא לא יודע שהוא רמטכ"ל בראש בראשונה של ארץ ישראל לפני מדינת ישראל – הוא בבעיה!.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    כל מילה בסלע

    גליס לכנסת

  2. 4

    מה קרא הפעם לאפכא מסתברא?
    בדרך כלל אתה כותב הפוך מכולם?….

  3. 3

    הרב גליס היקר
    ישר כח גדול
    נהנים מכל מילה

  4. 2

    תודה רבה לאתר קול חי שנותן במה לאיש ראוי שכזה.
    כל טור שווה

  5. 1

    אוי נו
    מה הקשר דוד המלך
    אצל דוד המלך היה השראת השכינה בכבודה ובעצמה
    איך אפשר לדמות לימנו אנו